Photo Rating Website
Start W11 Bus LM190E05 cbz pli auto szroty
VAT 7 formularz

aaaaTu się nie słucha, tu się czyta…aaaa

Temat: Usługi w UE
...jednak spytac o rzecz odwrotna (i mam nadzieje na pomoc grupy) - czy jezeli kupuje uslugi w UE, to czy do tego musze miec Nip-UE? Bo wtedy ja rozliczam VAT w Polsce. Te uslugi, ktore kupuje w UE to np. reklama w Google, hosting itp. I druga sprawa - dotychczas moja ksiegowa jakos dziwnie rozliczala te kupno uslug, ze one sie zerowaly - tzn jakos tak, ze najpierw ja kupowalem w UE, a potem to samo sprzedawalem i wychodzilo zero (jestem laikiem co widac). I np. ostatnio zlozylem formularz VAT-UE i bylo tam pare pozycji (wlasnie te uslugi), ale razem wszystko sie sumowalo do zera. Czy tak mozna ksiegowac? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc! Michal
Źródło: topranking.pl/1853/uslugi,w,ue.php



Temat: Pieczatki w DG
On Wed, 5 Mar 2008, Bogdan wrote: Witam Prowadze DG, mam dwie pieczatki. Czy z punktu prawno-podatkowego moge miec rozne wzory na tych piecztakach? http://groups.google.pl/groups?num=100&as_oq=piecz%C4%85tka+piecz%C4%... BTW: "piecztaków" google nie znajduje :) Tresc jest oczywiscie ta sama   IMO bez znaczenia, dopóki *nie* zawiera treści fałsywych *oraz*, o ile jest używana w miejscach przeznaczonych dla pieczątki (np. na formularzu VAT-5 :)) jest zgodna z ustawą.   Z ustawą o statystyce publicznej dla jasnosci.   Czyli zawiera REGON.   Aczkolwiek nikt nigdy nie zgłosił (na grupie), żeby ktoś się przyczepił ew. "nieprzepisowości" (znaczy braku REGONu). Niemniej... pzdr, Gotfryd
Źródło: topranking.pl/1853/pieczatki,w,dg.php


Temat: Jaki PIT i jaki podatek?
Jaki pit trzeba wypełnić podczas likwidowania jednoosobowej działalności gospodarczej? Trzeba zrobić remanent likwidacyjny i zapłacić od tego podatek (kiedyś na załączniku PIT-X, nie wiem jak jest po ostatnich zmianach). Napewno będziesz musiał złożyć jeszcze NIP-3 i jeśli byłeś płatnikiem VATu formularz VAT-Z. pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1853/jaki,pit,i,jaki,podatek.php


Temat: Debili co dają takie ogłoszenia w gazecie
Tato! A Jacek Kijewski powiedzial/a ...: On Tue, 19 Oct 2004, cataztrof wrote: | Typowo polskim paradoksem | jest ze eks komuna | robi wiecej dla przedsiebiorczosci | niz wszystkie balcerkowate rzady razem wziete | dotychczas. A co konkretnie? Male a cieszy: rozliczenie kwartalne i kasowe VAT (kluczowe dla malych podwykonawcow) ryczaltowe rozliczenie podatku PIT (bez wysylania PIT'ow co m-c) stawka 19% dla prowadzacych dzialalnosc. formularz VAT ma teraz 2 strony mial 4 PIT 5 ma 4 strony - mial 6 Wprowadzili prawo wymagajace WYROKU sadowego w sprawach karno skarbowych. robia cokolwiek - balcerki nic nie robily. | A SLD to co za ludzie? Toz to partia drobnych i srednich | przedsiebiorcow..... ROTFL. Popatrz na sklad, sprawozdania majatkowe i czym sie zajmuja. | A to ze w masie to [...] i zlodzieje tego | nikt nie ukryje. Kradna dokladnie jak wszyscy. Nienienie. TO jest masa złodziei. Bez szans na...
Źródło: topranking.pl/1749/debili,co,daja,takie,ogloszenia,w,gazecie.php


Temat: Krok po kroku- zakladanie sklepu internetowego.pyt
...w którym jest prowadzona działalność - umowa z biurem rachunkowym (jeśli zamierzasz korzystać z takich usług) Zanim pójdziesz do US, zastanów się też nad wyborem sposobu opodatkowania: - karta podatkowa - ryczałt - zasady ogólne (KPiR) - stawka liniowa Wybierz taki, który będzie najlepszy (najbardziej opłacalny) dla Twojej firmy. Zastanów sie też, czy będziesz płacił VAT. Jeśli się zdecydujesz być VATowcem, wypełniasz formularz VAT-R (koszt bodajże 152zł).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,37366,40747323,40747323,Krok_po_kroku_zakladanie_sklepu_internetowego_pyt.html


Temat: Co potrzebne do zalozenia firmy?
...reguluje to ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998 r., nr 144, poz. 930). W urzędzie skarbowym musimy także zadeklarować, czy będziemy vatowcami (płatnikami podatku VAT), czy też nie. Jeśli nasz przewidywany obrót roczny na 2001 r. nie przekroczy 10.000 EURO (39 800 zł) wówczas możemy zrezygnować z bycia vatowcem składając formularz VAT-6. Natomiast w przeciwnym wypadku musimy wypełnić
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26,10828992,10828992,Co_potrzebne_do_zalozenia_firmy_.html


Temat: Posiadam NIP, zakładam DG: jak wygląda NIP-1?
sympatyczna_poczt@amorki.pl napisał(a):   | czy formularz mogę złożyć PRZED datą rozpoczęcia działalności? :) Nie. TAK ja zlozylem NIP-1 pięć dni przed, jedynie na formularzu VAT-R (skladanym w tym samym dniu) w polu E.45 musialem dopisac "Oświadczam, że do dnia XXX nie dokonywałem sprzedaży",
Źródło: topranking.pl/1853/posiadam,nip,zakladam,dg,jak,wyglada,nip,1.php


Temat: faktura powyzej 3500zl
...charakter czystego aktywa. Są na niej wyświetlane reklamy i służy tylko i wyłącznie zarabianiu pieniędzy. Czy w takim razie ten wydatek 5000zł netto trzeba amortyzować i wrzucić w WNiP?   Moim zdaniem (szarego podatnika) tak. Zdecydowanie i bezwzględnie. VAT można odliczyć na VAT-7 zwyczajnie czy też na jakimś dodatkowym formularzu w charakterze odliczenia inwestycyjnego?   PROPOZYCJA (nie do odrzucenia): weź i raz w życiu obejrzyj formularz VAT-7 (lub VAT-7K), a nie wklepuj tylko na oślep ;)   Ten formularza stanowi prawo na takiej samej zasadzie, jak np. instrukcja do wypełniania KPiR (jest załącznikiem do rozporządzenia). pzdr, Gotfryd
Źródło: topranking.pl/1853/faktura,powyzej,3500zl.php


Temat: [pr] Witamy, oto mandat
| Wolisz rzady autorytarne? Lepiej bylo za Wojciecha J. czy Edwarda G.? Komunizm to nie jedyna możliwość rządów autorytarnych. Zgadza się. To co się tu dzieje, te sankcjonowane prawnie złodziejstwo, handel długami i ta zwykła podłość, to skandal. Urzędasy w ciągu ostatnich kilku lat zlikwidowali kilka tysięcy firm, i to np. z takich powodów, że właściciel jednej z nich pomylił się przy wypełnianiu formularza VAT-owskiego. Od razu dostał 5.000 zł kary, a gdy ten dochodził swych praw w sądzie, to go zniszczyli. (Zainteresowanym służę linkami). Oczywiście dla Karola C. i Aleksandra K. to przestrzeganie prawa, ale w tym kontekście plucie się i nasyłanie komorników z powodu groszowych niedopłat, epatowanie pojęciem "złodziejstwa" odmienianego we wszystkich przypadkach jest dla mnie zwykła obłudą. I jeśli nawet osoby z...
Źródło: topranking.pl/1725/pr,witamy,oto,mandat.php


Temat: Kupno nowego samochodu w Niemczech
...Koszty: * Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia); * Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia); * Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł 3. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT ( formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić kserokopie dokumentów, razem z ich tłumaczeniami, koniecznie opatrzonymi pieczęcią tłumacza przysięgłego. Otrzymujemy zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT (
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,93401656,93401656,Kupno_nowego_samochodu_w_Niemczech.html


Temat: handel z holandia
podaj przyklad bo juz nie kumam. w holandii produkt kosztuje 10 euro + 6 % vat, place za niego 10 euro i co pozniej robie ? kupuje go sam od siebie czy sprzedaje sam sobie ze stawka 22 % ? jak to wyglada z dochodowym itp. i vatem do konca. mozesz pociagnac przykladem 10 euro + 6 vatu, gdzie u nas jest na to 22% vat`u dzieki Pozdrawiam szymek tak jak pisałem kupujesz ze stawką 0%, jak dostaniesz towar wystawiasz sobie fakture wewnetrzna z vatem 22%. W formularzu VAT-7 wpisujesz wartosc zakupow w odpowiedniej rubryce poswieconej WNT razem z naliczonym VATem 22% oraz dalej w rubryce odnosnie kosztow uzyskania przychodu. Tak wiec po zsumowaniu VAT 22% sie znosi i nie trzeba go odprowadzac zaraz po nabyciu towaru, ale odpiero po jego sprzedazy w kraju
Źródło: topranking.pl/1246/handel,z,holandia.php


Temat: Jak sprowadzałem auto z Włoch - mały poradnik
...183 PLN. Uwaga: Tłumacz popełnił kilka błedów, między innymi źle przepisał numer nadwozia - zawsze trzeba sprawdzić. 6. Urząd Skarbowy. Potrzebne dokumenty: Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy... otrzymany z UC (kopia), wypełniony dokument VAT-23 (Informacja o wewnątrzwspólnotowym nabyciu środków transportu), wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia VAT-u ( formularz VAT 24), kopia certyfikatu własności + kopia tłumaczenia, kopia dowodu rejestracyjnego, kopia dowodu zapłaty haraczu w wysokości 150 zł na konto US, znaczek skarbowy za 5 złotych. Całość zajęła 10 minut, łącznie z wypełnieniem dokumentów i wycieczką po znaczki skarbowe. Papiery gotowe do odbioru po dwóch dniach. 7. Urząd komunikacji. W porównaniu z poprzednimi urzędami, tu juz nie było miło. Okazało się,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,17431434,17431434,Jak_sprowadzalem_auto_z_Wloch_maly_poradnik.html


Temat: Prosze o pomoc!
Miki <m@go2.pl[NOSPAM_DEL]w <news:ecni2q$kb2$1@nemesis.news.tpi.pl>: Czy nie majac przychodu mozna odliczyc sobie Vat? np zakupilem komputer do firmy i chcilbym sobie odliczyc vat nie majac przychodu (nowa firma i nie ma jeszcze zlecen) Pooglądaj formularz VAT-7
Źródło: topranking.pl/1853/prosze,o,pomoc.php


Temat: Dzialalnosc gospodarcza a wynagrodzenie - Prosba o pomoc
...maj musisz sie rozliczyc do 25 czerwca. Przy kwartalnym - za I kwartal do 25 kwietnia itd. Jesli sie chcesz rozliczaz kwartalnie, to musisz to zdeklarowac prze rozpoczeciem sie okresu, ktorego rozliczenie dotyczy. Czyli jesli zalozysz dzialalnosc w czerwcu, to za czerwiec rozliczasz sie miesiecznie, przed koncem czerwca powiadamiasz US, ze chcesz sie rozliczac kwartalnie z VAT-u i juz od lipca rozliczasz sie kwartalnie (czyli tak: do 30 czerwca skladasz ktorys tam formularz VAT, w ktorym sie zaznacza kwartalne rozliczanie, pierwsza deklaracja VAT-7 do 25 lipca za czerwiec, natomiast pierwsza deklaracja VAT-7 do 25 pazdziernika za II kwartal). Uff, mam nadzieje, ze nie namieszalam Ci za bardzo. Musisz przejrzec sobie ustawe o VAT. joan
Źródło: topranking.pl/1246/dzialalnosc,gospodarcza,a,wynagrodzenie.php


Temat: Nowy wzór formularza VAT-R
Nowy wzór formularza VAT-R malowanie www.malowanie.org.pl
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26,105055814,105055814,Nowy_wzor_formularza_VAT_R.html


Temat: Pomocy!!! [VAT-7]
Witam, jestem początkującym przedsiębiorcą. Prowadzę sam firmę, bo narazie nie stać mnie na księgowego (w Warszawie to sporo kosztuje). Nie mam pojęcia, do której rubryki mam wpisać w formularzu VAT-7 wydatki związane z: - rachunkiem za telefon komórkowy (która z poz. 49,51,53,55 ???) - wydatkami na zakup środków trwałych (która z poz. 49,51 ???) Opłaty za telefon są opodatkowane 7% VAT. Różne środki trwałe 7% lub 22% VAT. Z góry dzięki za pomoc, Wojtek
Źródło: topranking.pl/1246/pomocy,vat,7.php


Temat: Odliczenie posiadanego komputera ?
...zarejestrowanym podatnikiem VAT. Zasadniczo organy podatkowe uważają, że tylko zarejestrowany podatnik VAT może skorzystać z prawa do odliczenia — i decydujące jest, że w momencie dokonywania zakupów podatnik nie był jeszcze zarejestrowany. Żeby było śmieszniej i straszniej — różne jest ich stanowisko co do momentu, w którym podatnik staje się podatnikiem zarejestrowanym — czy już w momencie, w którym złoży formularz VAT- R, czy dopiero po otrzymaniu odpowiedniego potwierdzenia? Należy zaznaczyć, że wątpliwości mają polskie organy podatkowe. Nie ma ich Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS), który stoi na gruncie twardej obrony zasady neutralności podatku VAT, i uważa, że podatnik ma prawo odliczyć VAT związany z nabyciem towarów związanych ze sprzedażą opodatkowaną bez względu na fakt, czy w momencie nabycia tych...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,400,41375369,41375369,Odliczenie_posiadanego_komputera_.html


Temat: Jak kupić auto i wyjechac z UK?
...w rubryce 5 i podpisy starego właściciela i nowego w sekcji 10 z datą kupna. Nie zapomnij spisać umowy (bez niej nie zarejestrujesz samochodu w PL). W PL masz 5 dni (po przekroczeniu granicy)na zgłoszenie tego samochodu w Urzędzie Celnym. W skrócie: - celny (akcyza oraz 17zł opłata skarbowa) - przekładka - badanie techniczne (chyba około 170zł) - tłumaczenie dow. rej. i umowy przez tłumacza przysięgłego - urząd skarbowy, zaświadczenie VAT 25 ( formularz VAT 24) (160zł) - opłata ekologiczna 500zł - wydział komunikacji (około 250zł) W skrócie tak to wygląda. Co do ubezpieczenia to można wykupić przez net (poszukaj temporary insurance)na te dwa dni drogi i sobie to wydrukować. W PL możesz sobie kupić ubezpieczenie graniczne (100zł miesiąc), jest ono niby tylko dla samochodów z poza UE, ale dużo osób je kupuje na unijne samochody i nie wiem czy policja się czepia.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15108,86743312,86743312,Jak_kupic_auto_i_wyjechac_z_UK_.html


Temat: działalność zarejestrowana do VAT zwolniona - faktury czy rachunki
...trzeba jeżeli się chce zostać VATowcem lub jeżeli się musi zostać VATowcem (np. obrót towarami akcyzowymi, przekroczenie limitu do zwolnienia podmiotowego). Można też się wyrejestrować - po minimum 3 lata bycia VATowcem i o ile spełnia się warunki do zwolnienia. dziekuje za wyczerpującą odpowiedź i już informuję - nie jest to moja działalność a tylko mam wgląd do dokumentów które były składane przy rejestracji, wśród dokumentów jest formularz VAT-R z zanaczeniem "Podatnik będzie korzystał (korzysta) ze zwolnienia, o którym mowa w art.113 ust.1 lub 9 ustawy" oraz wydruk z opłatą (chyba 200zł)  z US z informacją "rejestracja do podatku VAT - podatnik zwolniony" (cytuje z pamięci i nie wiem czy dobrze przytoczyłem), działalność ma polegać głównie na organizowaniu zawodów sportowych, szkoleń oraz drobnej sprzedaży. Czyli jak sądzę wynika...
Źródło: topranking.pl/1853/dzialalnosc,zarejestrowana,do,vat,zwolniona.php


Temat: chcesz za prawie darmo wyrwać telefon z plusa - oto recepta.
...(urząd wydaje decyzję NIP-4);       - w Urzędzie Skarbowym złożyć wniosek o nadanie numeru NIP jeżeli go jeszcze nie mamy.       - dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego dla celów VAT - przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem. Zgłoszenie to jest obowiązkowe zarówno dla podatników VAT (zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, a potwierdzenie tego zgłoszenia przez organ podatkowy na formularzu VAT-5), jak i dla przedsiębiorców składających oświadczenie o wyborze zwolnienia od podatku od towarów i usług (VAT-6). Formularze te powinny być złożone w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na miejsce wykonywania czynności, a w sytuacji gdy są one wykonywane na terenie różnych urzędów - w urzędzie skarbowym odpowiednim z uwagi na siedzibę podatnika, wreszcie, gdy nie ma on siedziby - w urzędzie skarbowym...
Źródło: topranking.pl/1708/chcesz,za,prawie,darmo,wyrwac,telefon,z,plusa.php


Temat: Usługi prawnicze a VAT
kontynuując wątek: po złożeniu formularza VAT R telefonowano do mnie z US że nie złożyłem wszystkich wymaganych dokumentów; powinienen złożyć również wypis z e.d.g i podać nr regon (!!!) a także tytuł do lokalu (czyli w praktyce do własnego mieszkania); tłumaczyłem oczywiście, że chodzi wyłącznie o możliwość fakturowania (sporadycznie zresztą) bo pracuje na etacie, ale widze że podejscie jest takie jakbym normalnie rozpoczynał regularną...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,29806,60587592,60587592,Uslugi_prawnicze_a_VAT.html


Temat: tlumacza przysiegly - podstawy prawne
...u każdym klientem (który nie jest osobą fizyczną) umowę o dzieło - 50 % kosztów uzysku ; on odprowadza podataki, albo ona deklaruej, że robi to sama (PIT-52) - Jeżli zgłosi od razu, że jest płatnikiem VAT-u - to sprawa się komplikuje jeszcze bardziej - nie zalecam tego robić (ale to wynika z indywidualnej kalkulacji), bo nie można potem już sieę od-VAT-ować. Wówczas VAT-odlicza od swojego honorarium (nie może do doliczyć klientowi) i odprowadzać na formularzu VAT-7 (co miesiąc do 25). Ponadto nie wolana zapominać, że powinny odpowadzać składki na ubezpiecznei zdrowotne - do 12 każdego miesiąca - bez względu na to, czy jest już ubezpieczona, czy też nie. Może to robić w dowolnej wysokości, ale jak wszyscy wybierze wersję minimalną tzn. 71,93 zł (od przyzsłego miesąca więcej) Naliczasię to od takiej samej podstawy, od jakiej nalicza się honorarium. Przypominam, że za jedną stronę...
Źródło: topranking.pl/1533/tlumacza,przysiegly,podstawy,prawne.php


Temat: Czy moje biuro rachunkowe robi mnie w balona?
Witam wszystkich grupowiczów. Problem być może jest banalny, ale sytuacja nie jest dla mnie jasna a być może ktoś z Was ma w tym względzie jakieś doświadczenia. Prowadzę działalność gospodarczą (książka przychodów i rozchodów). Rozlicza mnie biuro rachunkowe. Między innymi odpowiadają za wypełnienie wszelkich deklaracji do urzędu skarbowego. Kilka miesięcy temu zarządali, żebym podpisał im in blanco formularze Vat-7 i Pit-5 (wcześniej tego nie było) tłumacząc się, że zmieniły się przepisy. Powstała tym samym niebezpieczna sytuacja, w której co prawda oni odpowiadają za treść deklaracji, ale ja zgadzam się odgórnie na wszystko, co oni tam napiszą. Pytanie: Czy rzeczywiście jakieś przepisy się zmieniły, czy moje biuro rachunkowe próbuje się wykręcić od odpowiedzialności? Czy bez względu na wszystko ja muszę się...
Źródło: topranking.pl/1246/czy,moje,biuro,rachunkowe,robi,mnie,w,balona.php


Temat: nowy w biznesie prosi o poradę
"chęć wystawiania faktur" deklaruje się na formularzu VAT-R. Wybór między KPiR (zasady ogólne lub podatek liniowy) a ryczałtem ewidencjonowanym to zupełnie inna sprawa (bo dotycząca podatku dochodowego, nie VAT).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46596,99347079,99347079,nowy_w_biznesie_prosi_o_porade.html


Temat: Niemieckie autko w Polsce.
...czasowo - chociaż to bez znaczenia - kosztuje to ok 10,70eu) wracasz z briefem i wymeldowaniem -  kierunek  tłumaczenie dokumentów (w mojej miejscowości wystarczy tł wymeldowania - w niektórych potrzebny również brief - umowę załatw 2 języczną) Urząd Celny -  65% od kwoty na umowie, znaczki skarb za 16zł  i zapewne z 20zł dla Pani z Agencji Celnej za wypełnienie papierów - przecież sam nie będziesz się ścierał? U skarbowy - formularz Vat 24  i opłata 150zł + znaczek skarb 5zł WK - Jeżeli chcesz w dużym przybliżeniu określić koszty - to wiedz, że bez względu na wiek auta, koszty które muszą wystapić to kwota ok 1050z (k pojazdu, przegląd, skarbówka, zaczki, tłumaczenia etc)  + akcyza na 100% No a póżniej pozostaje jeszcze po sfinalizowaniu sprawy wywysłka browara dla kolegi :))) pozdro mak
Źródło: topranking.pl/1608/niemieckie,autko,w,polsce.php


Temat: Urząd Skarbowy a elektroniczne potwierdzenia - z zyc ia wziete
"Pablos" <donpa@priv.onet.plwrites: tak, rzeczony VAT jeszcze dzięki Bogu podatkiem osobistym nie jest (choć nie można być pewnym dnia ani godziny w tym kraju :-)) Kurcze, jak to jest ze ja place zupelnie osobisty VAT? Na formularzu VAT podaje swoje imie i nazwisko, date urodzenia, i miejsce zamieszkania, a nie nazwe firmy, REGON lub adres firmy.
Źródło: topranking.pl/1228/urzad,skarbowy,a,elektroniczne,potwierdzenia.php


Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi
...nie znał pojecia "rejestracja działalności gospodarczej", "koncesja na zarobkowy przewóz osób", "zezwolenie na wożenie osób poza teren własnej gminy", "podatek od wartości dodanej", "podatek dochodowy", "obowiązkowe ubezpieczenie emerytalne", "obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", "ksiązka przychodów i rozchodów", " formularz VAT-5", etc.... - teraz czas chyba przyszedł na kolej.. :( Jeżeli coś jest nieopłacalne, to MUSI zbankrutować. Takie są nieubłagane prawa ekonomii... | Do końca świata im trzeba będzie te odprawy co miesiąc wypłacać? Poza tym kto im | je wypłaci? Gmina??? Budżet za pośrednictwem gmin. Tak to chyba wygląda po "reformie administracji"? Ale z pieniędzy budżetu, a nie gmin. | No to nie wypłacać zasiłków, jak gminy...
Źródło: topranking.pl/1573/czesi,sa,gotowi,wyslac,do,polski,swoje,pociagi.php


Temat: Podpis kwalifikowany zabija internet
Co do nieuprawnionego wyłudzenia VAT, które opisuje PseudoHeros, to można go zrobić nie tylko bez Photoshopa ale nawet bez faktury. Jak? Po prostu wpisując w formularzu VAT-7 odpowiednią kwotę odliczenia. Można wpisać nawet 100 miliardów złotych czy ile tam się zmieści w kratce. Proszę się zastanowić dlaczego nikt rozsądny tego nie robi i czy urząd skarbowy nie byłby naiwny gdyby wierzył tylko autentyczności kartki papieru na której jest napisane "faktura vat" wpiętej do naszego segregatora. Jakaś forma ochrony autentyczności jest potrzebna o tyle, że gdyby e-faktura...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1025,74765761,74765761,Podpis_kwalifikowany_zabija_internet.html


Temat: vat-6 -- nie moge znalezc formularza
Wspolnota mieszkaniowa chce byc zwolniona z VAT, ale na stronie izby (http://www.izba-skarbowa.waw.pl/) nie moge znalezc formularza VAT-6. Cos sie pozmienialo? WR
Źródło: topranking.pl/1853/vat,6,nie,moge,znalezc,formularza.php


Temat: Potrzebuję...instrukcji do księgowości :)
Od początku roku używam portalu ifirma do prowadzenia księgowości.Nie jest to zbyt skomplikowane, w razie problemów zawsze można zadac pytanie ekspertowi.Codziennie zajmuje mi to najwyżej kilka minut, wpisuję utarg z poprzedniego dnia, księguję fakury zakupu i sprzedaży na bieżąco,dodaję koszty.Program automatycznie wpisuje wszystko w odpowiednie rubryki KPiR, łatwo można wygenerowac formularz VAT-7, DRA do ZUS-u,oraz dawny PIT-5(raport z podatku dochodowego).Nie posiadam samochodu na firmę i nie interesowałam się tym problemem, ale na pewno można rozliczyc te koszty przez ifirma, łatwo można umorzyc środki trwałe.Wystarczy się tam zarejestrowac- pierwsze 3 miesiące są bezpłatne.Mam zawsze wgląd do dokumentów, w chwili zakończenia miesiąca wiem ile zapłacę VAT-u i podatku dochodowego-gdy papiery...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26,77943853,77943853,Potrzebuje_instrukcji_do_ksiegowosci_.html


Temat: Sprowadzony Motocykl-3 pytania
...Na rejestrację w Urzędzie masz 30 dni, na załatwienie spraw w urzędzie skarbowym 14 !!! Kolejność załatwiania spraw przy rejestracji : - lecisz do tłumacza przysięgłego ze wszystkimi papierami ( średnio 25 zeta za stronę, mnie wyszło 9 stron tłumaczenia ), - przegląd techniczny, - z ww. papierami i ich kopiami lecisz do Urzędu Skarbowego, płacisz na poczcie lub banku 160 zł opłaty (nr rachunku najlepiej sprawdzić w US ). Wypełniasz formularz VAT-24 ( czy coś podobnego ). -czekasz 1-4 dni i dostajesz zaświadczenie z US o zwolnieniu z VAT. Druk się nazywa Vat-25. Potem to już tylko Wydział Komunikacji. Całkowity koszt to 190 zł. Zabierasz wszystkie wcześniejsze dokumenty: oryginały, tłumaczenia, druk Vat,papiery z przeglądu technicznego. No i zrób kopie tych dokumentów. No i koniec zabawy W zasadzie z motocyklami jest latwiej. Brak akcyzy, cła, opłaty...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,508,67864765,67864765,Sprowadzony_Motocykl_3_pytania.html


Temat: Sprowadzamy samochody z krajow wspolnoty
Coś w tym stylu... Tylko kto ma określić właściwą wysokość opłaty za takie zaświadczenie... My byśmy chcieli żeby było "za darmo", no powiedzmy max. 10 zł, a fiskusowi i 500 zł byloby mało... Ustalając stawkę wzorowali się chyba na formularzu VAT-R: Każdy, kto rozpoczyna działalność gospodarczą i chce być "vatowcem" (czyli m.in. mieć możliwość wystawiania faktur VAT), musi złozyć w skarbowym deklarację VAT-R. Koszt złożenia takiej deklaracji to 150 zł (dokładnie 152 - w październiku 2001)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,12830840,12830840,Sprowadzamy_samochody_z_krajow_wspolnoty.html


Temat: ile kosztuje wydanie zaświadczenia VAT 24?
Podanie jest na formularzu VAT 24 a oswiadczenie jest na VAT 25. całosc kosztuje 150 + 16 zł. 16 zł znaczki skarbowe
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,12466505,12466505,ile_kosztuje_wydanie_zaswiadczenia_VAT_24_.html


Temat: Samochód osobowy na firmę
Czy rzeczywi?cie faktury za paliwo wliczane w koszty brutto musze wykazywac w rejestrze VAT ? Niestety tak. Również na formularzu VAT-7, chociaż nie ma to wpływu na kwotę należną US, więc niedopełnienie jest "przestępstwem skarbowym" z gatunku tych lżejszych :-). Pozdrawiam, Daniel Iwanowski
Źródło: topranking.pl/1603/samochod,osobowy,na,firme.php


Temat: Człowiek pod napięciem
...kraju, | jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na | terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek | odliczonego podatku z tymi czynnościami Marcinie - śliczna sygnatura :-)  Domyślam  się, że zostałeś zmuszony do jej zrozumienia? Och, obrabialem w ciagu ostatniego tygodnia sprawy papierologiczno-podatkowe, ktore sie zmienily po wejsciu PL do UE. Jak wiadomo zmienil sie formularz VAT-7, musze teraz, jako eksporter, wypeniac VAT-UE i trzeba bylo pozmieniac ewidencje VAT sprzedazy i zakupow. Troche telefonow wyjasniajacych wykonywalem do US i mialem stamtad __nieco__ ;--) sprzecznych informacji. W zwiazku z tym czytalem ustawe VATowska. Cytowany paragraf przypadl mi szczegolnie do gustu. Bardzo fajnie, ze US i MF zorientowaly sie, ze PL znalazly sie w UE chyba dopiero w czerwcu - chyba dopiero wtedy na stronie MF pojawily sie...
Źródło: topranking.pl/1562/czlowiek,pod,napieciem.php


Temat: Rozpoczęcie działalności - wymagane elementy na starcie
Witam Działalność po północy rusza (jednoosobowa DG, KPiR, VAT), więc dla upewnienia się proszę o potwierdzenie/uzupełnienie listy wymaganych rzeczy: 1. Wpis do ewidencji załatwiony 2. REGON załatwiony. 3. W posiadaniu NIPu jestem. 4. Pieczątka jest. 5. Konto w banku założone. 6. Formularz aktualizacyjny NIP-1 złożony (Pani przyjęła przed datą rozpoczęcia). 7. Formularz VAT-R złożony (opłata 170 zł uiszczona). 8. Formularze ZUS ZFA i ZUS ZUA złożone w ZUSie (również przyjęte przed datą rozpoczęcia). 9. Książka kontroli jest ;) 10. Instrukcja obsługi programu do obsługi księgowości jest wydrukowana ;) 11. Spis z natury jutro zostanie "wykonany" (koniec na pozycji 0). O czymś zapomniałem? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Tomek
Źródło: topranking.pl/1853/rozpoczecie,dzialalnosci,wymagane,elementy.php



Tu się nie słucha, tu się czyta…

Designed By Royalty-Free.Org