Photo Rating Website
Start W11 Bus LM190E05 cbz pli auto szroty
Wędkarz Polski

aaaaTu się nie słucha, tu się czyta…aaaa

Temat: Klub "Expert" Lublin
zaplanowałem sobie że przez pewien czas nie będę zamieszczał fotek ale może coś powiem na temat waszych. Bardzo mi się podobają gatunki ryb które łowicie przy użyciu spinningu, chyba jak nikt na świecie Polscy wędkarze potrafią polować skutecznie na ryby nie drapieżne.
Źródło: wedkarstwo-lublin.pl/forum/viewtopic.php?t=561



Temat: Wędkowanie W Uk
Moj braciszek czesto mi pisze, jadac do pracy przez most, ze widzi kolesi porozbijanych na brzegach po 3-4 dni.. sam tam widzialem z mostu karpia-olbrzyma penetrujacego denne zarosla.. sa tam bardzo ciekawe lowiska, ludzie sa bardziej tolerancyjni dla ryb(chyba ze nad wode rusza Polak). Ryby tam sa wpuszczane z powrotem do wody w 90% - chyba ze Polak cos zlowi :].. Ale powiem ze polskie techniki i polscy wedkarze sa cenieni, Anglicy maja do nich respect, uwazaja, ze jestesmy douczonym narodem w tej dziedzinie:) pozdrrawiam!
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12664


Temat: Sensas Super Bremix
...aromatyczny dodatek na leszcza 2. Polski - "Mocny dodatek zapachowy wynaleziony specjalnie do wabienia dużych płoci" Opis w języku angielskim jest calkiem inny niz w polskim, w angielskim zalecają dodanie 100gr na 1kg suchej zanęty, w polskim też 100gr na 1kg, ale zalecają posypywać nim kule tuż przed nęceniem. Na opakowaniu jest rysunek leszcza, dodatkowo wania to cynamonem czyli chyba jednak leszcz. Szkoda, że Sensas wprowadza w błąd polskich wędkarzy bo nie wydaje mi się żeby ktoś na półce sklepowej zaczynał czytanie opisu na paczce od języka angielskiego. ps. stosował może któryś z Kolegów ten dodatek? Pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=30002


Temat: tyz ciekawe
czi to aby niy nosz Riczard vrom Londek Zdr.? Polacy kradną ryby? Polacy zjadają złowione ryby, zamiast je wypuszczać! Brytyjskie media alarmują, że nielegalny połów ryb przez imigrantów z Polski może wkrótce spowodować katastrofę ekologiczną. Z wód lądowych w Anglii i Walii mogą zniknąć wszystkie ryby. To propaganda - odpowiadają polscy wędkarze. -i jedzom dali
Źródło: hanysoland.fora.pl/a/a,1268.html


Temat: moje spinningowe szczupaki
...zakrzaczonych miejscach.   daje to ogromne rezultaty. zdecyduj się albo jedno albo drugie bo co ma echosonda do wiatraka 90% dna to blat ... zbiornik został zalany na łąkach, polach itp, średnia głębokość zalewu jest w przedziale 2-3m ... ja echem namierzam zalane rowy melioracyjne, których z biegiem czasu jest pod wodą coraz mniej ... ja zrobiłem tak i złowiłem to co widać, ty zrobiłbyś inaczej i miałbyś inne efekty (znając mentalność polskich wędkarzy to naaapewno byłyby lepsze) pzdr
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=4033


Temat: Obciazenie Zestawu Wedkarskiego
...jednak ich zastosowanie ogranicza się do zestawów typowo gruntowych, dla spławikowca ciągle jedynym wyborem pozostaje ołów, a szkoda bo zostawiamy tego toksycznego syfu w wodzie sporo. No wlasnie zmierzam do tego ze w niektorych krajach olow jest zabroniony jako toksyczny srodek. Ostatnio czytalem sporo o olowiu i naukowcy doszli do wniosku ze jest rakotworczy , olow przyczaynia sie bardzo do powstawania raka mozgu!!!!! Wiekszosc polskich wedkarzy nie zdaje sobie z tego sprawy ale tak jest kiedys zebami zaciskalem sruciny, teraz juz nie uzywam olowiu , mamy w sklepach zamiast olowiu bardzo podobne sruciny tylko nie wiem z czego one sa ale sa bardzo miekkie zaciskasz kulke palcami i normalnie palcami mozna ja zdjac. Wesdkarzom mozna zarzucic nieswiadome zanieczyszczanie zbiornikow wodnych olowiem!!! Pomyslcie tylko ile zlego moze poczynic w srodowisku 40 gramowa plombka?...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=6135


Temat: Wedkarstwo W Uk
witam wedkarzy chcialbym ten temat poswiecic wedkarstwo w United Kingdom. Prosze abyscie pisali o prawie wedkarskim w uk i o lowiskach na ktorych lowicie. ja lowie w lee valley park(essex) na nazeing meads, moim zdaniem najlepsze z tych jezior jest "brackens pool" i "north lagoon" Zalozylem ten temat poniewarz w uk jest duzo polskich wedkarzy ktozy nieznaja amatorskiego regulaminu polowu ryb w uk, i poniewarz chcialbym wymienic informacje na temat lowisk itp. prosze odpisywac pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=14941


Temat: Łowienie ryb a zapach papierosowy...doświadczenia
...i nie przeszkadza mi to w łowieniu ryb,ale nie pochwalam rzucania niedopałków do wody,ponieważ jeden takie "kiep" zanieczyszcza metr sześcienny wody.[/quote] nie bylo mowy o wrzucaniu przeze mnie czegokolwiek do wody napisalem tylko co widzialem ogolnie jak jestem nad woda robie sobie zawsze z czegos popielniczke smieci tez po sobie zabieram bo nie ma nic bardziej wkur***cego jak przyjechac na lowisko i siedziec na smietnisku niestety kultura polskich wedkarzy pozostawia wiele do zyczenia
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=2321


Temat: Rybne ciekawostki
No było dosc głosno o tym ze polscy wędkarze na wyspach są nieetyczni.To ja jak oglądam TAAAką rybe z i jak moj tato wiidzi jak tam duża rybe łapią i jak jest wypuszczana to mowi tak"czy on juz rozum postradał taką rybe wypusic" i takie jest myslenie znacznego grona obywateli. Walka z tym jest trudna.w moiom terenie tonawet nie mam mowy o jakims nadzorze cały rok łowiłem na trzech rzekach Sanie Wisle i Łegu i nic ani jednej kontroli.
Źródło: forum.bocian.org.pl/viewtopic.php?t=800


Temat: Polski Związek Wędkarski
POLSKI ZWIĄZEK WĘDKARSKI - NAJWIĘKSZE STOWARZYSZENIE POLSKICH WĘDKARZY - NAJWIĘKSZY RYBACKO-WĘDKARSKI UŻYTKOWNIK WÓD ŚRÓDLĄDOWYCH W POLSCE Polski Związek Wędkarski największe stowarzyszenie polskich wędkarzy Polski Związek Wędkarski zrzesza 600 tys. członków, reprezentujących wszystkie środowiska i grupy społeczne. Jest kontynuatorem historii i tradycji zorganizowanego
Źródło: forum.brzozow.org.pl/viewtopic.php?t=165


Temat: Paraboliczna Odległościówka
Witam cóż chyba jestem wyjątkiem wśród polskich wędkarzy gdyż przez połowę mojego wędkarskiego życia łowiłem wędkami o akcji parabolicznej i taką też posiadam w swoim arsenale. Wędeczka nosi nazwę Browning Syntec Access Match II cw 20g najlepsza jaką kiedykolwiek miałem dziś nie do kupienia niestety. niedawno chciałem ją sprzedać więc jeśli kolega ZANĘCIARZ był by zainteresowany proszę pisać na PW Wędkę kupiłem w roku 2008 za 380pln w sklepie ARNAL-FISHING po dziś...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=28207


Temat: odwiert ojca dyrektora
Wydawalo sie wszystkim,ze rydzyk taki jest nienaruszalny, a tymczasem Polscy wedkarze , daju mu rade
Źródło: niezalezni.org/forum/viewtopic.php?t=915


Temat: Plażowe Mistrzostwa Polski
...interesują wspomniane przez Ciebie niespodzianki, tylko błagam nie pisz, że jak je zdradzisz to przestaną nimi być . Czy jest on już gdzieś do obejrzenia czy na razie jest w fazie tworzenia? Sądzę, że w temacie zawodów morskich myślisz głównie o Mistrzostwach Polski bo to przecież Ty zainicjowałeś ten wątek i z tego co pisałeś zajmujesz się organizacją. W roku 2009 było kilka interesujących ogólnopolskich imprez plażowych: - Cykl Grand Prix Wędkarza Polskiego ----- Rozewie 19.07.2009 ----- Czołpino 01.08.2009 ----- Kołobrzeg 29.08.2009 - Ustronie Morskie - Ustrońska Plaża 01.08.2009 - Darłowo - Darłowska Plaża 29.08.2009 Ciekawe co nowego będzie w 2010 i dobrze by się stało gdyby była lepsza komunikacja między organizatorami aby uczestnictwo w jednych nie uniemożliwiało brania udziału w innych. Tak właśnie było w przypadku GP Kołobrzeg i Darłowskiej Plaży oraz GP...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=25490


Temat: karpiarze łowią na 3 wędki?
...inne przepisy i dotyczą one wszystkich wędkarzy, a nie poszczególnych "specjalizacji". po drugie wiemy ze niestety jestesmy zacofanym krajem na zachodzie od dawna w wielu krajach karpiarze (i tu sie nasuwa pytanie czy tylko karpiarze ale tego nie wiem) moga lowic na 3wedki i tak powinno byc w polsce ale niestety dziadki w pzw mysla tylko jak ukrasc kase i ryby z zarybien Zmiana przepisów nic tu nie da. Potrzebna jest zmiana mentalności wśród wszystkich polskich wędkarzy. A poszerzanie przepisów o kolejne kije tylko da pole do popisu mięsiarzom. tak jak ktos madrze napisal na pzw nieraz trzeba czekac na branie 2-3doby wiec lapanie na 2wedki hm bywa nudne i mało efektywne wiec bywa ze ta 3wedka sama sie rozklada:-) Szczupaki, okonie czy sandacze też same na brzeg spiningistom nie wychodzą i czasem też bywa to "nudne"(o ile można taki termin użyć do wędkarstwa-może "nużące"?)...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=1065


Temat: Metoda Muchowa
...rodzaju broszurach wędkarskich, gdzie wspomina się o muszkowaniu w sposób ogólnikowy. Cień zapomnienia kładzie się na takie nazwiska jak Maciej Lachur, Andrzej Fox, Zbigniew Zasadzki, Wojciech Piziak - pierwszy Muchowy Mistrz Polski - wirtuoz łowienia na mokra muszkę, czy też Zbigniew Krzepowski. Ten ostatni wraz z J. Jeleńskim i W. Węglarskim rozpoczynali kiedyś prace od podstaw, organizując kursy instruktorów wędkarstwa muchowego. Polscy wędkarze muchowi należą do ścisłej czołówki światowej. Boję się wymieniać wszystkich Mistrzów Świata, wicemistrzów, Mistrzów Europy, członków drużyn narodowych sięgających po najwyższe tytuły, bo mógłbym kogoś pominąć, tylu ich było. Szkoda tylko, że oficjalne władze PZW nie dbają o historię, tylko żyją dniem dzisiejszym. Musimy pamiętać o swoich korzeniach i o tych wszystkich wędkarzach,...
Źródło: narybyhobby.fora.pl/a/a,29.html


Temat: Ciekawa Woda Slabe Efekty
...takich jak ty go ubywa a japoniec hm sporo juz o tym tu pisalem i jesli uwarzasz ze nie mam o nim pojecia najpierw poczytaj moje posty -a nie piszerz glupotyyyyy a jesli chodzi o wyjadanie ikry to brednie piszerz zreszta jak juz taki jestes wscipski to ci napisze ze to karp jest szkodnikiem i obcym gatunkiem a nie karas!!! ale jest o wiele atrakcyjniejszym dla wedkarzy z prostych wzgledow czyli osiaganych rozmiarow dlatego zostal tak bardzo zaakceptowany przez polskich wedkarzy ale mimo wszytko zobacz ze na rzekach karp nie ma nawet wymiaru ochronnego i tak samo rzek nie zarybiaja karpiem -ciekawe dlaczego -sam sobie odpowiedz skoros taki madry poza tym w malo ktorych wodach pzw dochodzi do tarla karpia jest to coraz czestrze ze wzgledu na ocieplenie klimatu i gorace lata ale nie oszukujmy trwa to raptem od kilku lat a to czy jest drapizniek czy go nie ma to juz niech tego pilnuja wladze pzw -w koncu oni od tego sa jesli cos sie...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=11223


Temat: Mam Problem Z Wydrą
...Więc teoretycznie potrzeba 121 takich zbiorników, żeby to draństwo wykarmic. Dodatkowożaden z naukowców nie potrafi nawet oriętacyjnie określić jaką ilość ryb wydra zabija w celu doskonalenia swoich umiejętności łowieckich. Podają tylko, że im większe skupisko ryb, tym wydry więcej ich zabijają. Czy nadal niektórzy z Was złapaną wydrę wypuścili by gdzieś indziej? Dla porównania załóżmy że przeciętny polski wędkarz zabiera ze sobą 10 kg ryb rocznie. Jest milion członków więc: 10x1000000= 10 000 000 kg ryb rocznie 10 000 000 : 90 000=111 A więc aby
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=7107


Temat: Złów I Wypusc
wszystko jest dla ludzi, ale nie wszystko dla sporej części polskich wędkarzy. ... Wraz z radykalnym wzrostem możliwości i skuteczności połowu, obowiązkiem wręcz jest pogodzić się ze zwrotem wolności odpowiedniej ilości ryb środowisku. Podpisuję się pod tym postem obiema rękami.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=25201


Temat: Legalny Kłusol
Trzeba zacząć od tego, że żaden kłusol nie działa legalnie! A co do zdarzenia to są przepisy regulujące siatki w jakich można trzymać ryby. Nie dopuszczalne jest by były zrobione z metalu! Muszą mieć sztywne obręcze. Poza tym odzywa się znów temat ETYKI WĘDKARSKIEJ na którą na szczęście coraz więcej ludzi zwraca uwagę. Tak czy siak upłynie wiele wody w rzekach zanim polscy wędkarze będą świadomi pogarszającego się rybostanu naszych wód.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=28988


Temat: Shakespeare Ugly Stick Custom Graphite M
I teraz wiesz Tracjanie dlaczego w polscy wędkarze łowią kongerami. Bo nawet jeśli chcą kupić sprzęt z ameryki to albo nie ma gdzie kupić albo chińska podróba. Z plecionkami jest jeszcze gorzej wiec bardziej opłaca się kupić coś europejskiego, bo 90% power pro na naszym rynku też z chin. A wujka w USA nie mam wiec ja kówi stare przysłowie "co sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma"
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=20053


Temat: Wędzisko Odległościowe Czy Zwykła Teleskopówka?
...ojczyzęnie metody odległościowej, łowi się w ten sposób zarówno w kanałach, rzekach, a także wodach stojących o różnym charakterze. W wodach płynących jest to metoda "trotting", niemal w Polsce nieznana i praktykowana tylko przez niewielkie grono wędkarzyhttp://www.firmadragon.pl/strony/czytelnia/odleglosciowka.html-poczytaj sobie i nierób z siebie bałwana Kolego my jesteśmy w Polsce, a nie na wyspach i żyjemy wśród POLSKICH wędkarzy. Nie myśl sobie też, że tylko ty jesteś na tym forum taki oczytany i wszystko wiedzący. Zapewniam Cię, każdemu z nas bardzo wiele brakuje do wędkarskiego ideału.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=19631


Temat: Złowione Ryby-jak Z Nimi Postępować?
...jedna-znieczulica. Temat ten pozwoli właśnie tym chorym na znieczulicę, by zmienili swoje postępowanie. Założyłem, że nie jednego pobudzi do działania jakie poniżej pragnę przedstawić. Rybę należy traktować z szacunkiem, i mało istotne czy ją zabieramy czy puszczamy. RYBA CZUJE!!!! Przeżywa stres, jak i my." Tak więc, drodzy Wędkarze, obchodźmy się z rybami należycie, z szacunkiem-w końcu któż z nas chce, aby polskich wędkarzy nazywać bydłem i bandą prostaków. Chcemy aby nas szanowano? Pokażmy że warto P.S. Dziękuję za pomoc Homegeona i Wiarusa, bardzo się przydała w tworzeniu tego artykułu
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=19242


Temat: Wiatraki w okolicy
- Jezeli w Norwegii znajdziesz "w plenerze" leżące na ziemi puszki po piwie będzie to znak, że byli tam polscy wędkarze . - Nasze lokalne rzeki tracą swe zasoby wodne wskutek większego zagrożenia niż wodne elektrownie tzn. przez stawy rybne. - Zainteresowani lokalizacją wiatraków w Nadziejewie po przeprowadzonych badaniach tam stwierdzili najwieksze powiewy ale Sokole z okolicą też jest atrakcyjne bo wspomniane przez nas obszary są najwyżej położone w gminie tzn. na 150- 160 m.n.p.m.
Źródło: mojeczarne.pl/viewtopic.php?t=596


Temat: Wędkowanie W Uk
Witam Chef nie pisałem bo nie miałem nata ,zmienilem mieszkanie ... w sobote złowiłem szczupaka 92cm na rzece Orwel przy ujsciu do morza fotki na dniach wrzuce a z karpiem narazie cisza nie wiem co sie dzieje:/ nie pokazuje sie nawet... a szczupak padł na starą blaszke Gnoma ... No to gratulacje ale jak chyba wiesz jest zakaz lapania na wszystkich rzekach, dziekim takim jak ty nieszanuje sie w uk polskich wedkarzy a daj znac czy chociaz smaczny byl.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12664


Temat: Wędkowanie W Uk
Mam taki pomysl, aby dolozyc do tego forum watek o wedkowaniu w UK, jast tu nas sporo ( polskich wedkarzy) i moze warto miec jakies miejsce gdzie mozna sie wymienic informacjami lub umowic sie na wspolny wypad na ryby. pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12664


Temat: Widzialem Klusoli, Jak Mam Zareagowac ?
Ja nigdy zadnych klusownikow nie widzialem bo wszyscy polscy wedkarze przestrzegaja prawa a nasze praworzadne panstwo zaraz by sie z takimi co nie przestrzegaja RAPR zajelo!
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=14923


Temat: Konger.
Od kilku lat łowię na wklejankę Konger World Champion Tango 3m do 10 g. Wspaniały kij skonstruowany dla polskich wędkarzy. Nie ma odpowiednika w tej jakości u innych producentów. Teraz zamówiłem inną wklejankę Kongera World Champion Zander 2.85 m, w internecie zbiera też bardzo pozytywne opinie. Natomiast jeżeli chodzi o kołowrotki, to szukałbym u innych producentów - Shimano Daiva. Zwłaszcza dla troszkę bardziej wymagających wędkarzy.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=21412


Temat: Idealne Koło Pzw
a moze idealne PZW powinien prowadzic jakies zajecia z psychologiem majace na celu zmiane mentalnosci wiekszosci polskich wedkarzy...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=8630


Temat: Wyprawy Karpiowo-amurowe Ale Nie Tylko:-)
...w tym sezonie porządnie połapałem na bacika plocie i leszczyki ładnie gumę wyciągały:-))) ale myślałem ze to ochotka będzie kilerem a nie zanęta niestety na ochotkę nie brały tylko na czerwona pinkę, nawet na białego nie chciały, ale podstawa to wyczuć, co danego dnia jest najskuteczniejsze:-) A tu kilka fotek -byly robione jak juz wszyscy zeszli po zakonczeniu zadowów: Moja miejscówka i widok na most graniczny, ale Niemcy byli w szoku, ze jest tylu polskich wędkarzy:-) A tu wręczenie nagrody Reasumując to mimo nie do końca odpowiedniego przygotowania zanęty i zestawów zdeklasowałem innych
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=11237


Temat: no kill
...przy czym 1 na 5 nie zrywa się i nie przerywa wargi. Ja, łowie na haki z mikrozadziorem i uważam, że są znacznie lepsze (bez problemu odhaczymy rybę i ona na tym skorzysta, bo: czas odhaczenia się zmniejszy – ryba zostanie szybciej wypuszczona; rana po haczyku będzie nieznaczna (no chyba, że „na chama: ciągnęliśmy)) i my. Pamiętajmy że największe szkody robią kłusownicy i kradną nasze ryby. My płacimy, oni nie. Oczywiście mentalność polskich wędkarzy też trzeba zmienić , bo są (w większości) "solidarni" wobec kłusoli. Takie jest IMO moje zdanie. Pozdrawiam. Zgadzam się z mkozubski w 100%!
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=5199


Temat: Świniary
...No i pytanie czy dużo tam amura występuje ? bo czuję że kukurydze to tam bede workami sypał... I czy są tam miejsca bez roślinności ? Już jednemu z forumowiczów ze St.Woli podałem lokalizację dobrego łowiska."Rozreklamował"go na forum internetowym i ściągnął watahy mięsiarzy.Mogę podać ale adresy sklepów rybnych.Znam łowiska całego podkarpacia i małopolski lecz wiedzę tą postanowiłem zachować dla siebie.Jeżeli polscy wędkarze zaczną stosować metodę złów i wypuść to wtedy mogę ujawnić rybne łowiska. Pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12891


Temat: Pogoria I(jeden), I I(dwa), I I I(trzy), I V(cztery)
...wedkarz nad jakims tam kanalem specjalnie lowil sandacze i paro kilogramowe ryby traktowal gorzej jak my traktujemy sumika karlowatego.Na koniec kilku gosci ze zwiazku odlawialo sandacze podbierakami pod napieciem,jak ktos chcial to zabral do domu jak nie to wszystkie ryby do kosza,bo to chwast podobno...gadaja w Angli ze polacy im wszyskie ryby zjedza,a sami robia to co robia.Co kraj to obyczaj i nie mnie jest oceniac to co zobaczylem,ale bylo to straszne.Moze polscy wedkarze nie sa wcale tacy zli?sam juz nie wiem.....
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=14951


Temat: pomocki !!!
Witam kto pomozejava script:emoticon('') Embarassed, mieszkam od niedawna w niemczech nie znam perfekt jezyka zaczyna sie kolejny sezon a ja postanowilem w tym roku ruszyc na rybki, i z tad tez pytanie gdzie moge uzyskac pozwolenie na wedkowanie w niemczech(np.turystyczne)jak na pisac prosbe o wydanie pozwolenia na wedkowanie w niemczech itp. bede bardzo wdzieczny za pomocjava script:emoticon('') Very Happy moze ktos z polskich wedkarzy przebywa kolo Freisingjava script:emoticon('') Question
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=2678


Temat: Czy Szczupaka Można Przechowywać W Siatce?
Czterdziestki piątki można większych się nie da Lansuje się teraz model "złów i wypuść", ale tak naprawdę problemy ubogiego rybostanu leżą zupełnie gdzie indziej. Leży w solidarności (prawie) wszystkich polskich wędkarzy z kłusolami.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=5982


Temat: Co Z Okoniem - Wymiar Ochronny
...ryje betonów z władz PZW to Wam gwarantuje że nic sie nie zmieni. To że my se będziemy pisac że fajnie by było gdyby wymiar był taki czy siaki to nic nie zmieni. Jak praktycznie połowa ryb w Polsce bez zarybień by wygineła. A wymiar i czas ochrony ( jesli jest ) jest po prostu żenadą jakąś. Pozdr Masz całkowitą rację. Ale nawet jakby znalazła się w PZW taka inicjatywa ( by zmienić okresy ochronne, zrobić widełkowy wymiar itd.) to podejrzewam, że wielu polskich wędkarzy by się nie zgodziło. Popatrz, co się dzieje, zaraz po zarybieniu. Karpiki takie 1 - 2 cm ponad wymiar, to łakomy kąsek. Dla mnie to w ogóle nie jest ryba, ale jak napisałeś, co my - grupka zapaleńców - możemy??
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12807


Temat: Camera Aqua-vu
...ciezarka i reszty zestawu ale i tak bedzie to wielkie ulatwienie i bardzo ciekawa przygoda i glebsze poznawanie lowiska. np necac w ciemno skad mamy pewnosc ze w danym miejscu nie znajduja sie jakies smieci np opona wrzucona przez czlowieka czy inny odpad ktory na pewno nie bedzie zachecal prosiaczkow do bran:-( lub czy nie usypujemy podwodnej gorki z naszych kulek moim zdaniem gdy cena jeszcze troche spadnie to owe urzadzenie bedzie sie szybko rozpowszechnialo wsrod polskich wedkarzy, bo na zachodzie to raczej juz od kilku lat... heh teraz to mam dylemat czy sobie kupic echosonde czy takie cudo:-) choc latwiej na wiekszym zbiorniku znalesc podwodne glowki itp niz kamera wiec najlepiej miec dwa urzadzenia:-) moim zdaniem to super zabawka choc jestem pewien ze bedzie sporo przeciwnikow bo czesto sie tu na forum czyta wypowiedzi ze nawet elektroniczny sygnalizator bran to juz wielka przesada:-) ale moim zdaniem trzeba isc z...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=12676


Temat: Wędkarze Czy Brudasy?
znowu trzeba nawiazac do mentalnosci polskich wedkarzy ale nie tylko. nad wode przychodza ludzie aby wypic mamrota i zostawiaja po sobie balagan. z takim zjawiskiem nigdy sie nie wygra, a walka z tym przy obecnych raliach regulacji prawnych i organizacji PZW to jak walka z wiatrakami. ja jadac na rybki zostawiam miejsce czystszym niz zastalem, a czasami mozna sie za glowe zlapac jadac na te sama miejscowke ktorys raz z koleii.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=14120


Temat: Multiplikator Czy Kołowrotek?
...z ich konstrukcji i z reguły mniejszych przełożeń. długo możnaby pisać o tzw. wadach i zaletach multików i stałoszpulowców ale zapewne prościej znaleźć interesujące cię sprawy IrkuGno na forum. generalnie w Polsce multiki są mało popularne nie wiedzieć czemu, bo już za naszą zachodnią granicą trudno spotkać wędkarzy morskich (mówię tu o łowiących z łodzi), którzy łowią na stałoszpulowce. cały morski świat łowi na multiki, a na polskich wędkarzy łowiących na stałoszpulowce nasi zagraniczni koledzy patrzą często z lekkim ironicznym uśmieszkiem. No ale siła przyzwyczajeń. pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=27664


Temat: Okres Ochronny A Spinngowanie
ahh ta kultura Polskich wedkarzy. Kazdy by chcial zlapac cos.A Stan ryb w naszych akwenach wyrkusza sie z roku na rok coraz bardziej. Kolejne zakazy i ustawy nic nie zdzialaja , to jeszcze bardziej zdenerwuje co po niektorych. A prawdziwy wedkarz chodzi polapac a nie nalapac : ))
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=28811


Temat: Wypuszczanie Ryb
a slyszeliscie ostatnio w telewizji ze angielscy wedkarze strzelali z dubeltowki do polskich wedkarzy,ktorzy to pojechali tam pracowac, z 2 powodow, po 1: bo nie placili za zezwolenia na lowienie, a po 2: zabierali zlowione ryby (zwlaszcza chodzilo im o szczupaki i karpie jak sadze) i co wy na to?Jak za duzo ryb zabieracie to lepiej z dala od anglii
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=5860


Temat: Niefart I Szczupak
Poruszyłeś dobry temat. Prawda niestety jest taka : nie łapiesz większych bo po prostu jest ich niewiele, przyczyn jest sporo ale za najwiekszą uznaje brak kultury polskich wedkarzy ktorzy biora wszystko co popadnie nawet niewymiarowe ryby nie zdając sobie sprawy że takie zachowanie powoli sprowadza kazdą wodę do degradacji....przy żarłoczności szczupaka, nowych coraz doskonalszych metodach ta ryba nie ma po prostu szans by się uchować w większym rozmiarze. Inaczej ma się sprawa z sandaczem ale i jego powoli dopada to samo co szczupaka. Ludzie trochę więcej wyobrażni: nie bierzcie ryby dla siebie i...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=6291


Temat: POLSKIE WYNALAZKI
Wynalazki polskich wędkarzy. Znam trzy najbardziej znane, mianowicie: Plastikowe kulki proteinowe Ciężarki "Odjazd" Samozacinający spławik (podobno do kitu) Chciałem poznac wasze opinie na temat polskich wynalazków,
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=653


Temat: Wędkarstwo W Szwecji
dzień dobry znaleźć na stronie internetowej wycieczki do Szwecji: http://www.szwedzkieryby.pl/ ktoś tam był ? jest warto do testowania ? // Patryk Czy Szwecja jest warta testowania?? Dzisiaj to jedno z najpopularniejszych miejsc docelowych polskich wedkarzy, jako ostoja wielkiej ryby. Mysle, ze krotkie rozeznanie w temacie Szwedzkich polowow rozwieje twoje watpliowsci. pozdrawiam
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=24416


Temat: Złów I Wypusc
...mobilność samochodową (kto dziś wyobraża sobie wyjazd na ryby pociągiem i marsz piesz na miejsce 5-6 km w jedną stronę), wodną - dostępność łodzi, pontonów i silników spalinowych, ogólny postęp technologiczny w sprzęcie wędkarskim. Pewnie się naraże niektórym ale osobiście byłbym za zakazem stosowania echosond i drastycznym ograniczenie stosowania silników spalinowych. - wszystko jest dla ludzi, ale nie wszystko dla sporej części polskich wędkarzy. Rozwój naszego hobby wymaga, że nie można powoływać się na to co było kiedyś, bo kiedyś cały dzień albo dwa trzeba było biczować wodę wahadłówką, żeby złowić sandacza którego było 10 razy więcej, a dziś w ciągu godziny można złowić 10 szt. Wraz z radykalnym wzrostem możliwości i skuteczności połowu, obowiązkiem wręcz jest pogodzić się ze zwrotem wolności odpowiedniej ilości ryb środowisku.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=25201


Temat: Wędka Match Odległościówka(daiwa-cormoran) Na Karpia
...przykladowo jak wyglada...zycze dobrego wyboru..pozdro Myślałem tez nad tą ,tylko niewiem Jaxon podobno seria XT-PRO jest udana XT-PRO LONG CAST Uniwersalne, 3-elementowe wędziska. Z uwagi na powiększoną średnicę oczek przelotek polecamy miłośnikom łowienia dużych leszczy na spławik przelotowy. 4.2cm 1.45 3 5-35g 245g 327,87zł JAXON XT-PRO Kolejny krok w dostosowaniu naszej oferty do indywidualnych i coraz bardziej wyrafinowanych oczekiwań polskich wędkarzy. Tym razem sięgamy po blanki wykonane w nowoczesnej technologii „multi modulus” z wykorzystaniem wysokomodułowych włókien grafitowych C30T/C36T/C40T. Poszczególne elementy wędzisk są wykonane z włókien o różnym module sprężystości. Inne parametry blanku są potrzebne w przypadku dolnika, jeszcze inne w przypadku szczytówki lub sekcji środkowych. Solidna, dobrze przemyślana konstrukcja wędek...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=23174


Temat: Polacy wyzarli ryby angolom
tak przelatujac po necie znalazłem taki tekst: Brytyjskie media alarmują, że nielegalny połów ryb przez imigrantów z Polski może wkrótce spowodować katastrofę ekologiczną. Z wód lądowych w Anglii i Walii mogą zniknąć wszystkie ryby. To propaganda - odpowiadają polscy wędkarze. W „The Telegraph” z 6 sierpnia 2006 roku w artykule „Gniew na imigrantów, którzy zjadają ryby” (Fury as migrants anglers ‚eat the fish’) czytamy, że brytyjscy wędkarze obwiniają imigrantów ze Europy Wschodniej o spowodowanie znacznego spadku liczby ryb w rzekach i jeziorach. „Zamiast wrzucać złowione ryby z powrotem do wody, nielegalnie je zatrzymują, aby przyrządzić z nich...
Źródło: goolmanfishing.fora.pl/a/a,45.html



Tu się nie słucha, tu się czyta…

Designed By Royalty-Free.Org