Photo Rating Website
Start W11 Bus LM190E05 cbz pli auto szroty
wędzenie szynki

aaaaTu się nie słucha, tu się czyta…aaaa

Temat: Szynka z kością wędzona
...- 7-9 nastrzyknięć w mięśnie. Następnie szynki zalewa się solanką. Stężenie solanki nastrzykowo - zalewowej 16-18 stopni Be. Do zalewania używa się 40% wagowo solanki, w stosunku do wagi szynki. Skład mieszanki do solanek 100 kg soli i 3-4 kg saletry. Czas peklowania w solance szynek nastrzkniętych doarteryjnie 8-12 dni, nastrzykniętych domięśniowo 10-14 dni w temperaturze 4-6 stopni C. należy sprawdzić upeklowanie i zapach. Przed wędzeniem szynki rozwiesza się lub rozkłada na kratach na ok. 24 godz. celem ocieknięcia. 3. Moczenie i suszenie: Moczy się w zimnej, bieżącej wodzie przez 3 godz., obmywa w ciepłej (30-40 stopni C), oczyszcza szczotką i nożem i rozwiesza na 12-24 godz. do ocieknięcia i osuszenia. 4. Wędzenie: Ciepłym dymem o temp. 30-40 stopni C. przez 12-24 godz. do jasnobrązowej barwy skóry. W czasie wędzenia należy przekładać kije w wędzarni....
Źródło: forum.sat-box.pl/showthread.php?t=34691



Temat: Ogrodowe i wykończeniowe perypetie Ani i Bartka
...na zimę :lol: Teraz oczekuję, że wiosną mój ogród zacznie przypominać dżunglę :lol: :lol: Stosowny aromacik (chwilami bardzo miły nawet, taki swojski :lol: ) już przeminął :lol: :lol: :lol: Byłabym zapomniała! Zgodnie z naszą tworzoną rodzinną tradycją, Święta powitamy spiżarnią pełną wiszących kiełbas, szynek i wędzonych schabów własnej produkcji! Kiełbachy już wiszą, w najbliższą sobotę będzie wędzenie szynek i schabów. Mniam, mniam! Chcecie zdjęcia? :wink: Gdyby się tak zadrzyło, że już przed Świętami nie dam rady tu zajrzeć, wszystkim Wam życzę cudnych, ciepłych i kojących duszę Świąt Bożego Narodzenia. Pachnących i smakujących dzieciństwem, spokojem i szczęściem. http://free.of.pl/g/giflandia/Okoliczn/choinka4.gif
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=19375


Temat: Przetwornia serów
Cytat: Cytat użytkownika agateńka3210 lepiej pierze z kaczek - tak jest w realu co do pomysłu - SUPER!!!!!!!! i można by było ze świń [oczywiście tych ze stodoły] robić mięso! dobry pomysł ja dodam że można by było wędzić szynki:D:Di robić ze świnek przeróżne wyroby:D:Djak grać to pełną parą:D:D
Źródło: pl.board.bigpoint.com/deepolis/showthread.php?t=141198


Temat: OLKUSZ-obóz zagłady zwierząt-WYSLIJ LIST!!!!!
...zeby tak wszyscy zainteresowani podjechali sobie do schroniska i zobaczyli to na wlasne oczy a nie wypisywali takich bzdur!!!zapraszam wszystkich.a najlepiej wezcie sobie te wszystkie psy,prznajmniej bede mial swiety spokoj." i jeszcze się chwalimy: "zablokowalem psycholi.moga sobie teraz poujadac jak wsciekle psy!!!" żałosne - to chyba mało powiedziane :mdleje: No widac,ze nie siedzi bo niby skad czas na te motory, wedzenie szynek, obdzieranie zwierzat ze skory,biesiady w domku letnim:roll: i "hobby" ZABIJANIE NIEWINNYCH ZWIERZAT_MYSLISTWO!!!":roll: To jak moze te psy znac??? A widzial go ktos w schronisku jak byl po psa??? :crazyeye: A te kilka tysiecy to schroniskowe psy czy gospodarskie zwierzeta?:cool3: Na 20 lat praktyki(chyba) to i tak dorobek mizerny.;)
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=127970


Temat: ** PAŹDZIERNIKÓWKI 2010 **
Kurczę ja uwielbiam ryby. Łososia średnio ale wędzony karp albo sum :D I tu też zadam pytanie co z rybami, które sami możemy uwędzić? Mój m lubi wędzić szynki i właśnie ryby (ja uwielbiam suma). Wędzi na drzewie - olsze. Czy takich "swojskich" ryb też nie można? To jakie ryby możemy jeść? Mrożone?
Źródło: forum.dziecko-info.com/showthread.php?t=195618


Temat: WARSZTATY Mag Wstąpienie - Zapłata dla przewoźnika
...deszczu, pozostali okryli się szczelniej kurakami i podążyli jego śladem. Wnętrze gospody było ciepłe i przytulne. Korpulentna gospodyni w kolorowej, długiej spódnicy, lamentując w niebo głosy rzuciła się do kuchni przygotowywać coś na rozgrzewkę. Uprzednio wysławszy Hansa po pana komisarza. http://s3.zapodaj.net/images/85363286.jpg W koło unosił się ostry zapach sera i cudowna won jałowcowego dymu, znak, że gospodyni wędzi szynkę. Młodzi magowie rozsiedli się na drewnianych ławach, przykrytych owczymi skórami. Andreas zanurzył palce w białym puszystym włosiu, gorąca herbata z cytryną i miodem grzała przyjemnie. Kiedy tak siedzieli i suszyli się, do gospody wrócił Hans prowadząc ze sobą mężczyznę w średnim wieku. Jegomość zamknął czarny parasol, otrzepał poły płaszcza i rozejrzał się po sali. Na widok przemoczonej grupki...
Źródło: linet.laohost.net/showthread.php?t=5394


Temat: parzenie szynki
...jest wystarczająca do zapeklowania 3-4 szynek Szynkę peklujemy w chłodnym miejscu 14 dni przewracając kawałki mięsa raz dziennie, zwracamy uwagę żeby marynata się nie zburzyła jeżeli tak się stanie muśimy zrobić nową, a mięso wypłukać. Po 14 dniach mięso wyciągamy z beczki i moczymy w zimnej wodzie ok. 30 min. Wymoczoną szynkę wiążemy grubą bawełnianą nicią, jeżeli ktoś nie umie niech ciasno okręci nicią mięso i mocno zawiąże. Szynkę wędzimy 3-4 godz w dymie o tem 30-40 stopni. Proszę trochę poczytać o wędzeniu w dziale inne mięsa. Uwędzoną szynkę parzymy w wodzie o tem 82 stopnie, czas parzenia jest uzależniony od wielkości szynki na kilogram mięsa 1 godzina parzenia. Po wyznaczonym czasie gasimy ogień i pozostawiamy szynkę jeszcze na godz w kotle, wyciągamy i zostawiamy do następnego dnia w chłodnym miejscu żeby stężała. Podobnie możemy postąpić z...
Źródło: ifd.pl/showthread.php?t=9058


Temat: danonki, morlinki - opinia Instytutu
...i gazowanych napojów. Zdarzyło się nawet Tomkowi zjeść kawałek pizzy z Pizza Hut [img]/images/forum/icons/crazy.gif[/img] Mleko daję z kartonu, danonki średnio 2-3 x w tygodniu. Parówki 1-2 razy w tygodniu. A koło żelków nie przejdziemy w sklepie nie kupując ich [img]/images/forum/icons/tongue.gif[/img]. Ja uważam, że nie można popaść w skrajność ani w jedną ani w drugą stronę. Niestety nie mam czasu na pieczenie własnego chleba, wędzenie szynki w wędzarni czy robienie wędlin. Krowy też nie trzymam w drugim pokoju, żeby móc ją doić co rano ani już dawno nie karmię Tomka własną piersią, bo 3 latek jest już stanowczo na to za duży. Nie mam ani czasu, ani siły, ani ochoty, żeby z tym wszystkim walczyć. Daję dziecku niemal wszystko, ale w rozsądnych ilościach (generalnie nie daję mu tylko tego co i nam dorosłym ewidentnie szkodzi). A co do pytania głównego z...
Źródło: forum.dziecko-info.com/showthread.php?t=161721



Tu się nie słucha, tu się czyta…

Designed By Royalty-Free.Org